tisdag, januari 29, 2008

Det drar ihop sig

Ikväll ska jag bara packa de sista grejerna i badrummen och sen är jag färdig. Vi liksom bara går runt här hemma och vet inte riktigt vad vi ska göra. Det är trångt för alla kartonger står överallt och dammigt och skitig och ingen vill städa för att det är meningslöst. Jag har ringt och bokat mat idag till alla hungriga flyttkarlar och kvinnor. Allt är färdigt liksom. Jag vill att det ska bli helg snart så att vi får flytta. Vi kommer dock inte att få någon internetuppkoppling direkt (läs: sambo som vanligt) så nåt bloggande lär det inte bli tal om på några veckor eller rättare sagt det brukar ta månader att lösa varje gång det ska flyttas bredbandsuppkopplingar eller bytas telefonbolag (Läs: sambo).

Jag kan ju alltid roa mig med att räkna hur många kartonger vi har fått ihop. Enligt proffset (läs: svåger) så brukar man säga att det blir en flyttkartong per kvadratmeter. Då ska vi alltså ha 98 kartonger. Det tror jag inte. Vi får se hur många jag har fått ihop.

Utbildning nästa vecka, Frankrike veckan därpå, där emellan AW och gardinuppsättning. En och annan påsättning också för den delen... hoppas jag.