söndag, februari 24, 2008

Äntligen

Nu har vi äntligen städat färdigt i förra huset. Jag svär och blir förbannad varje gång jag flyttstädar, vilket har hänt rätt många gånger de senaste åren. Jag har ju flyttat sammanlagt 17 eller kanske är det 18 gånger i vuxen ålder. Många städningar blir det. Jag förbannar mig själv tusen gånger om för att jag inte hyr in en städfirma. Jag blir sen tyst och jobbar på av bara fan. Och vips, så är allt färdigt. 10 timmar, svullna och såriga händer, träningsvärk i hela kroppen, flottigt hår och hela hallen här nere med städgrejer, golvmoppar, dammsugare och taklampor som skruvats ner i förra huset. L slängde sig i soffan och jag gick hit till datorn. Vi är lika trötta båda två men nöjda med jobbet. Det var skinande blankt och rent, skrubbat överallt. Det känns bra. Dessutom är det inte värt de där 5 000 - 6 000 kronorna som det kostar med flyttstädning. Vi gjorde det bättre själva och kan lägga de pengarna på annat roligt, så som vår 45 000 kronors-räkning i stället.

Jag har just skrivit protokoll. Ett roligt sådant. En lista för vad som ska medtagas till semesterveckan i Sälen. Sälen-gruppen hade vin/mat-kväll här i fredags och beslutade följande (bland annat):

Medtages:
Glatt humör - Samtliga
Häftpistol - PåK
Fallskärmsavtal - Henrik


Pokermarker - Synke samt MåL
Bondespelet - PåK
TP - Synke
Kortlek - Synke
Bra lektyr till toalettbesök (ej Bibeln) - Peter och L-M


Chokladbollar rumstempererade - Matildas moster
Chokladbollar frysta - Matildas moster
Chokladbollssmet - Matildas moster