söndag, februari 17, 2008

Vive la France

Oj oj oj vilken vecka! Det är svårt att beskriva. Minimalt med sömn, fantastiskt jobbiga dagar, fantastiskt goda middagar, mycket jobb, väldigt intensivt, väldigt liten egen tid. Det låter fint att få flyga det privata jetplanet till Rivieran, bo på hotell och gå på konferens samt att äta massor av väldigt dyra skaldjursplatåer men sanningen är den att det var rätt jobbigt. Roligt men jobbigt. Framför allt för att jag satt i 4 dagar och förstod ingenting vad alla föreläsare sa. Det var ett fackspråk utan dess like vilket för mig, som inte vet något, inte betydde något alls. Och dessutom på diverse amerikanska accenter som bara i sig är svåra att förstå.

Jag var helt utmattad igår. Så utmattad att jag inte ens kunde äta mat utan att kräkas. Jag hade dessutom fått biljett till årets höjdpunkt som jag på inga villkorsvis ville missa - MELODIFESTIVALEN! Så det var bara att kräkas och sen ta sig samman. Bryta ihop och gå vidare. Det gick alldeles utmärkt. Rätt låtar gick vidare dessutom, fast jag är ju en stor fan av Carola så det var lite synd att de inte gick direkt till finalen. Kvällen var absolut helt suverän!

Kräkattackerna kan ju bero på att jag ätit något olämpligt förstås. En mozarella- och tomatmacka på planet hem är ett alternativ som jag funderat på.

Vi hade en fantastisk flygning hem. Det var klart väder hela vägen hem. Över Alperna gick solen ner så alptopparna såg ut att stå i lågor, jag knäppte bilder som en tokig. Hoppas att det blev någon fin i alla fall. Jag såg Nice, Turin, Hamburg, Göteborg och hela Västmanland i stort sett, upplyst i en fantastisk vy. Oslagbart!

Idag ska jag försöka göra något. Jag vet bara inte riktigt var jag ska börja. Eller jo, jag ska försöka äta något och sen kommer syrran för en kopp kaffe. Måste sen åka och handla diverse tillbehör, hämta gardinstänger och försöka få upp gardiner någonstans. Det ekar något vansinnigt i vårt stora fina hus. Det kommer att bli riktigt bra det här!