onsdag, maj 14, 2008

Berlin och tapeter

Idag fick jag arbeta i 11 timmar. L fick åka till Berlin och komma på att han glömt passet hemma halvägs till flygplatsen. Det slutade med att han och taxichauffören bytte plats, så L fick köra taxibilen som en blådåre för att hinna hem och sen tillbaka. Han och kollegan hann till flyget. Han ringde nyss från ett tipptopprenoverat hotellrum i Berlin.

Tonåringen tappade mobiltelefonen i toaletten så nu funkar inte den längre. Jag lurade en restaurangägare på en årslång catering och har dåligt samvete för det. Jag blev inbjuden på en middag i morgon kväll som jag givetvis tackade ja till då jag är gräsänka. Jag fick krama en VD för ett mycket stort företag i Sverige och träffa en bankchef. Jag fick även veta att en kollega ska ha barn. Jag har också pratat i telefonen med min syster medan jag åt min fantastiska kvällsmiddag bestående av ett vitlöksbröd och ett glas mjölk samt tittat på två tv-program. Jag har även hunnit läsa mailen här hemma samt kollat en del på tapeter på nätet. Jag hinner med väldigt mycket på en dag uppenbarligen, för detta är bara dagens händelser. Då icke att förglömma att jag även har arbetat så intensivt i 11 timmar att det fullkomligt skriker av värk i mina händer just nu. Jag får smörja in dem med Voltaren och hoppas på att det går över till i morgon.

Etiketter: , , ,