onsdag, juni 17, 2009

Ogillas

Jag fick höra igår att mitt gamla tv-rum är omgjort till ett "föräldrarsovrum". Om jag ska vara riktigt uppriktig, och det ska jag, så var den informationen så till 100% onödig att det ens är svårt att beskriva. Som grädde på moset så möter jag Idioten i bilen idag. Jag har inte sett honom på flera, flera månader. Det kändes som förra gången så jag klappar mig själv på axeln och säger "duktig flicka, du har släppt det där och gått vidare". MEN huset är fortfarande en känslig bit. För det var jag som ville bo där. Men inte fick. Eller kunde, ska jag nog säga förresten.

Och förresten, apropå svenska språket. Vad fan är ett "föräldrarsovrum". Är det ett sovrum där absolut bara föräldrar får sova? Så i andra sovrum får inte föräldrar sova? Såna rum som bara heter sovrum? Jag har sett det där när jag porrsurfar på Hemnet också. Uttrycket. Det ogillas av mig. Men det gör å andra sidan familjeparkeringen vid ICA Maxi också. Samt ICAs Familjemorötter. Och familjerabatter på hotell. Ogillas.

Snart är det midsommar igen. Härligt! Jag tror på en grymt trevlig kväll. I härligt sällskap. Finemang!

Etiketter: , , ,