lördag, juni 13, 2009

Skurtrasan talade om hur det egentligen ligger till

Och med skurtrasan i högsta hugg på toaletten (!) så kom det som en blixt från klar himmel. Jag är arg. Arg över att en annan människa under en sån lång tid har fått mig att tro att jag vill en sak men att jag innerst inne hela tiden har haft viljan till något annat. Jag har helt enkelt varit otroligt oärlig. Oärlig mot mig själv helt enkelt. Hur fan kan man lura sig själv så till den milda grad att man till slut tror att det är det man själv vill? Uppenbarligen har det funkat. Men nu tänker jag inte vara oärlig mot mig själv längre. Japp, så får det bli.

Eller ja inte just idag och säker inte i morgon och förmodligen inte på en väldigt lång tid men sen nån gång, när det passar.

Och nej, det har ingenting med någon av er som läser det här att göra. Det är något helt annat jag pratar om.