onsdag, maj 02, 2007

108 miljoner

Jag önskar att jag får vinna 108 miljoner kronor på Lotto. Då skulle jag gå till jobbet och jobba som fan, men inuti skulle jag skrika av glädje och gotta mig åt de bittra, sura, trötta, tjuriga och griniga kollegorna. Sen skulle jag boka en resa till andra sidan jordklotet och få njuta av livet och att mitt liv just då inte innehåller bittra, sura, trötta, tjuriga och griniga kollegor. Jag skulle suga på den goda 108-miljoner-kronors-karamellen så länge att de triviala utspelen inte spelade någon roll.

Just nu har jag inte vunnit 108 miljoner kronor så de bittra, sura, trötta, tjuriga och griniga kollegorna täääääääääärrr så på mig. Jag tror att jag hann vara på jobbet i nästan 4 minuter idag innan det var en person som kläckte ur sig något riktigt dumt. Det drog ner mitt humör direkt, det blev motigt och besvärligt att jobba idag.

Tänk om jag någon gång vinner 108 miljoner svenska kronor...

Etiketter: , , ,