söndag, maj 13, 2007

Armod och elände

Besviken, jag blir alltid så besviken när det går dåligt för Sverige i ESC. Allt på grund av att jag tycker att Sveriges bidrag oftast är väldigt bra, som i år till exempel. Jag vill ju att de ska vinna!
I år har jag helt undvikit att läsa schlager-inläggen i samtliga tidningar för jag blir bara förbannad över att s k journalister hittar på så töntiga grejer att skriva om. Det blir bara löjligt och helt absurt. Vår lokala journalist skrev ett mycket bra inlägg om just detta i fredagens nöjesbilaga. Jag håller med honom!

I fredags åt vi god mat och umgicks med familjen. I lördags gjorde jag inte många slängar alls. Vi var på fest igår kväll, idag är den första dagen på evigheter som inte består av armod och elände efter en större mängd alkohol. Jag är stolt över mig själv! Jag förtjänar minst 10, 9 vuxenpoäng idag.