söndag, maj 06, 2007

"Inget särskilt, och du då...vad har du gjort?"

Vi har gjort massor och ingenting alls denna helg. Träffat vänner, ätit god mat ute , tittat på film, sovit, rensat ur huset, L sålde sin pappas bil och fick 75 000 kronor kontant i handen (hur många människor är det där ute i världen som ofta har 75 000 kronor kontant hemma?), jag tvättade fönster i ca 6 timmar som förmodligen inte blivit rengjorda på säkert 10-15 år, ätit god mat ute igen, druckit öl, träffat vänner, minglat på fina baren, sovit, varit bakfulla igen, grillat korv, planterat blommor, burit möbler, skurat av utemöblerna, ordnat med sarger till en rabatt, suttit i solen, varit och hämtat bilen i Västerås, druckit kaffe där, pratat i telefonen med min moster, gjort rent en taklampa, satt upp blomlådorna på balkongen, borrat upp spaljéer till vildvinet i den lilla trädgården.... och nu ska jag gå ner för att göra lite kaffe.

Vi har gjort massor. Men när någon frågar i morgon så kommer jag att svara..."Inget särskilt, och du då...vad har du gjort?". Undrar varför jag svarar så? Jo förmodligen för att ingen är egentligen intresserad av vad jag egentligen gör, eller? Vilka existensiella problem jag har... ha ha ha ha
Vi var till Fjärilshuset i Hagaparken i tisdags. Jag tog denna bild på en blad där. Nu har jag gjort en förstoring som jag hoppas blir bra. Vi får se. Det är första gången på länge som jag fick lite inspiration till att fotografera igen.