torsdag, maj 03, 2007

Häcken

Häcken blev rensad igår och då menar jag i vår ca 9 kvm stora trädgård. Idag har jag dammsugit och lagat mat och vattnat blommorna och vikt tvätt och nu inser jag att jag börjar bli gammal. Eller har det kanske inte med åldern att göra? Alla dessa saker blir ett inslag i ens liv så fort man har flyttat hemifrån. De följer sedan med resten av livet. Problemet är kanske att jag KÄNNER mig gammal och därför försöker jag föryngra mig genom att själv dela ut vuxenpoäng till mig själv när jag göra såna här vanliga tråkiga vardagliga sysslor?

Sysslor förresten... bara det ordet gav mig minst 10,5 vuxenpoäng till...

Och att jag nu lade till den halva poängen i efterhand tyder på allvarliga problem och jag måste nog söka hjälp. :)

Etiketter: , , , ,

1 Comments:

Blogger smul said...

Eller så är det den dagen man inte skjuter upp skiten till nästa dag för att man har viktigare saker för sig (som typ kolla alla repriser av simpson på tv IGEN) som gör att man är vuxen. Man liksom bara gör det.

03 maj, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home