måndag, juni 25, 2007

Betalt räkningar och jobbat länge

Ha ha ha jaaa Karin (se kommentar förra inlägget)... det var verkligen så att du bidrog till 100% med Pripps-känslan! Det var roligt! Kan vi inte helt enkelt ha fler fester? Helt spontant? Göra livet roligare?

Nu har jag fått lön, betalt räkningar och jobbat länge idag. Från klockan 7.07 till 18.07. Ungefär. Det är fyra dagar kvar till min semester och jag har lite panik för att jag vet inte hur jag ens ska kunna hinna ta mig till en begravning på fredag eftermiddag. Så mycket har jag att göra. Jag får helt enkelt åka och arbeta efter begravningen. Så blir det. Jag vet dock att vid 18-tiden på kvällen är jag väldigt mosig i skallen efter att har svarat i telefonen ca 50 gånger på en dag, svarat på i snitt 90 mail om dagen, pratat med ca 40 personer om dagen och under den tiden ska jag åtgärda massor av akuta ärenden samt utföra de arbetsuppgifter jag i vanliga fall ska göra varje dag - vilket oftast tar hela dagen annars. Det ä r inte lätt. Pust och stön. Men det är mitt arbete, jag är glad att jag har mitt arbete och inte står utan. Det är huvudsaken.

Eftersom jag har missat de två första avsnitten av Sommartorpet så vet jag inte vad Ernst gör i sommar. Jag ska försöka titta idag. Det börjar om 20 minuter.

Det blev inget husköp förresten. Eller jaa, jag hade kanske inte skrivit något om det här. Vi ville köpa ett hus, men säljaren ville helt plöstligt inte sälja idag. De ville avvakta. Fast de vet inte ens vilket pris vi var beredda på att lägga. Visst osar det ugglor i mossen? Vi backar direkt!