onsdag, juni 13, 2007

Hurra hurra

Idag firar jag mitt 90:e inlägg på min egen blogg. Hurra hurra för det. Nää jag är inte alls i desperat behov att förgylla min vardag med att fira mig själv på min egen blogg.... vad får dig att tro det?

Jag läser i vänners mail och på vänners blogg om livet. Vissa lever i ett konstant lyckorus, andra med brustna hjärtan som ska försöka lagas med något sorts livets egna klister, andra i en konstant oro och vissa stänger av helt. Jag är nog en blandning av allt detta. Oftast önskar jag att jag kan stänga av helt, i alla fall allt det tråkiga. Det är dock oftast det tråkiga som mal och mal inombords. Både mitt egna tråkiga och andras. Jag tänker mycket, på det mesta faktiskt. Det kanske man inte kan tro men så är det. Jag skriver ungefär 0,5 % av mina tankar här, om ens det. Jag vet helt ärligt inte varför jag har den här bloggen ens. Fast det var inte det jag skulle skriva om nu. Det var vännernas liv. Om ni läser det här så vet ni att jag tänker på er, ofta. Jag är bara väldigt dålig på att höra mig till er. Men jag tänker på er... jag lovar.

En vän har beskrivit hur nära hon var sin älskade en natt eller kanske var det den senaste natten? Jag avundas hennes mod för att hon vill berätta och jag blir så imponerad av hennes vackra ord. Det ligger mycket betydelse bakom orden. Jag tror att hon är en av dem som har en konstant oro.

En annan skrev idag om lappning av brustna hjärtan. Jag önskar jag kunde ge henne en tub med Karlsson klister och säga att allt blir bra igen... men tyvärr så hjälper inte det. Det blir säkert bra men det tar längre tid än att klämma slut på en tub Karlssons.

Lyckorus människorna avundas jag så att jag knappt orkar prata med dem. Nu överdriver jag så klart.

Förresten så satt vi och sjöng högt här för en stund sen, framför varsin dator. Den är så bra och jag har så fina minnen... somrarna med gänget. Fulla grannen som kom in om nätterna på våra fester. Nakenbad vid bryggan. Sex på stranden. Absolute Kurant och svartvinbärslättdryck. Lite kärlek här och där, några flyktiga kyssar någon annanstans. En enda låt får säkert 25 personer att få ungefär samma minnen. Jag vet det.

DAD - "Laugh 'n' A 1/2"

Etiketter: , ,