torsdag, maj 24, 2007

1 2 3 4 ... goda råd äro dyra

Jag hade faktiskt ingen titel till detta inlägg för jag har verkligen inget att skriva egentligen. Min vecka har bestått i att arbeta, åka hem, äta och sen somna. Det har med andra ord ta mig fan varit den mest innehållslösa veckan på evigheter i alla fall när det gäller fritiden, som har varit minimal. I kväll träffade jag mina fotovänner. Jag minns ingenting vad vi sa. Inte ens nu, ca 45 minuter efter att jag kommit hem. Så trött är jag efter en intensiv arbetsdag från ca 7.15 till 17.45. Det blir långa dagar. Jag hade kunnat vara kvar längre men jag tror inte att jag presterar så där väldans bra när klockan närmar sig 18-tiden. I morgon är dock en ny dag med nya utmaningar. Jag hoppas att jag inte behöver äta 20 citroner till frukost bara.


X antal citroner är min och mina närmsta kollegors betygsättning på varandras och andras humör varenda dag. Jag gillar mina kollegor - vissa av dem. Flera av dem äter flera citroner till frukost, men de tycker att de är Guds gåva till jobbet och mänskligheten. Att de alltid har rätt och alla andra är dumma i huvudet. Helt sjukt! Jag vet åtminstone om att jag inte har rätt och jag tycker verkligen inte att alla andra människor är dumma i huvudet. Jag sorterar hellre, de trevliga och snälla och de som inte är så trevliga och snälla. Alla människor har dock någon kvalitet och värde, ibland är de bara dåliga på att visa det.

Etiketter: , , ,