fredag, maj 18, 2007

Bowling, LAN, godis, kortspel och rabatter

Mycket trevlig kväll i onsdags, med tacobuffé och bowling och flera fler öl... och så massor av karaokesånger - igen. Det är inte klokt. Men roligt! Jag gillar mina närmsta kollegor på jobbet. Vi har väldigt roligt tillsammans. Jag är glad att jag har dem!

Jag har av någon outgrundlig anledning inte sett Michael Moores "9/11", i alla fall inte förrän igår. Det var verkligen en intressant film. Om du inte sett den, se den. Det är enkelt sagt Michael Moores syn på det hela men visst finns det säkert sanningar i filmen. Det är för många fakta för att jag inte ska tro lite på den i alla fall.

Vårt hem invaderades av LAN-spelande tonåringar så vi valde att fly fältet till kortspel och godisätande vänner i stället. Idag har jag och L börjat anlägga våra rabatter i den enorma trädgården. Det genererade säkert 14,8 vuxenpoäng. Det bästa av allt är att jag redan hunnit gjort allt det jag brukar göra under helgerna. Dricka alkohol, träffa vänner, ha roligt, vara bakfull, titta på film, äta godis, äta god mat, tvättat, städat, druckit kaffe i mängder, vi har också hunnit lägga i båten, varit och handlat, surfat efter ett allsångshäfte, shoppat, plockat undan, sovit länge och sovit väldigt lite (pga LAN-tonåringarna) ... och det är bara fredagkväll än så länge.

Over and out /M

Etiketter: , , ,