tisdag, maj 15, 2007

Men varför i hela h-te...?

Ja jag vet att jag inte är någon superfotograf. Jag är en helt vanlig jävla amatör. JAG VET! Men nån måtta får det väl vara. Jag har lagt upp bilder på http://www.fotosm.se/sm. Ni får gå in och titta om ni vill. Sök på postnummer 731 32. Då kommer tre av mina bilder upp, hästbilder. Du kan även rösta på dem som "Folkets röst" eller något liknande heter det. Men....

Snälla, jämför med den bild som även finns under det postnumret. Visst skiljer sig bilderna något? Framför allt: för denna månad, maj-månad ifall ingen visste det, är temat Djur/Natur. BERÄTTA FÖR MIG VAR DJUREN OCH NATUREN ÄR I DEN 4:E BILDEN?

Det som grämer mig allra mest är att den fått mer poäng av juryn än min bild på hästens mule. Ja, som sagt - jag vet att jag är amatör och det är bara en fånig tävling men nån måtta får det vara på kvaliteten på inskickade bilder ändå, tycker jag.

Jag tycker självklart att det inskickade bidraget med ett badande barn i cyklop är helt ok - det är bara inte min stil på tävlingsbidrag i temat Djur/Natur för maj-månad. Snarare en bild för familjealbumet.

Asch, som sagt, inget att lägga ner så mycket vikt vid men efter en dag fylld av skit och försvunna spadar, tappade saker och tjatiga och gnatiga människor så känns det övermäktigt. Det är kanske bäst att gå ner och kolla på de desperata husfruarna - då känns det förhoppningsvis bättre med badande barn med cyklop!?