torsdag, juni 07, 2007

Hur många rutor gör dig glad?

Jag tror att en hel liten kaka med mjölkchoklad och daim gör mig glad. Det går även bra med apelsinsmak. Vi snackar inte några få rutor här utan en hel liten kaka. En stor kaka blir för mycket men en lite går alldeles utmärkt.

Midsommarångesten kommer krypande. Igår fick vi dock ett uppslag som verkar alldeles utmärkt trevligt för inblandade parter. Jag ska lägga ut några krokar och se om det verkar intressant.

Studentkalas imorgon. Presenter inhandlade. Ny klänning inhandlad. 30-årsfest på lördag. Presenter inhandlade. Kläder lånade. Allt är liksom färdigt. Fan vad vuxet. Jag fick dock planera en hel del för att hinna få allt att funka. Usch, jag är vuxen.

Det är förresten 15 år sen jag tog studenten. Jag konstaterade idag i mitt vän-mail från jobbet att jag aldrig i min vildaste fantasi trodde att jag skulle befinna mig där jag är nu, 15 år senare. Jag trodde nog att jag skulle bo i London eller någon annanstans i världen - bara inte just här. Det är dock inte för sent att flytta till London, men just i dag känns det avlägset. Det vore dock väldigt väldigt väldigt roligt att få prova på ett tag och se om det är som jag tror. Det är därför jag är så förtjust i att läsa Jonas blogg - han lever i ett annat land, så som jag skulle vilja göra.

Etiketter: , , ,

1 Comments:

Blogger smul said...

jag minns ett par midsomrar med dig. Det är läne sedan men inte 15 år sedan. Dock är det över ett år sedan vi sågs tror jag minsann. råda bot.. snart!

07 juni, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home