onsdag, juni 06, 2007

Povel

Så gick även han vidare till nästa ställe. De försvinner sakta, sakta och sen finns de ej mer. Povel lämnar dock efter sig fler ord än jag någonsin kommer att kunna uppnå, fler med mig. Jag ser att det är fler som skriver om vår kära Povel på bloggarna.

Jag har varit ledig idag. Hastigt uppvaknande då grannen tvärs över gatan bestämde sig för att väcka hela kvarteret kl 8.30. Han började kasta ner takpannorna från hustaket. När det är helt tyst, inga bilar, inga människor och fåglarna lugnat ner sig så HÖRS det väldigt bra när någon kastar, från ett hustak, ner takpannor i en container. Kul granne! Det var dagens i-landsproblem.

Vi har letat studentpresent och funnit den. Tack och lov. Jag har solat, rökt, provat kläder, fikat, klippt gräs, planterat blommor, ätit skräpmat, grillat korv och tittat på Greys. Rätt bra gjort för att inte ha gjort något alls idag egentligen. Jag vill verkligen inte gå och arbeta i morgon, jag vill vara mer ledig. OM det går kanske jag kan utnyttja min flextid som jag har massor av. Jag ska prova i alla fall, det brukar sällan och nästan aldrig fungera. När jag planerar att gå hem tidigt fastnar jag med problem och så jobbar jag oftast över istället, d v s samlar på mig mer flextid som jag tänker använda någon annan dag.

Det brinner i Västerås. Vi ser den tjocka röken ända hit, det är ca 4,5 mil bort.

Over and out

Etiketter: , , ,