onsdag, maj 30, 2007

Riddarskolan, hästar och smuts

Ikväll fick jag bevittna ytterligare en riddardubbning. Efter en timme hade alla barnen redan glömt varför de var där. Eller så låtsas de bara. Kanske är det något de genomlider endast för att man måste. Jag hoppas att de tar med sig åtminstone något av allt de pratat om i Riddarskolan sedan i höstas. Mången blick tittar snett på mig. "Vad gör jag där? Jag har ju inga egna barn". Jag orkar inte med människor ibland.

Jag byter batterier på gosedjur, små gulliga hästar, på jobbet. I rumpan på hästarna sitter batterierna. Idag hann jag stoppa upp fingrarna i rumpan på ca 98 gosedjur. Det känns ... helt absurt. En del av min administrativa tjänst på inköpsavdelningen.

Vi har väldigt väldigt smutsigt hemma. Vi har nästan inte varit hemma alls. Knappt. Vem är det som smutsar ner hemma hos oss om inte vi är hemma?

Vi var på H igår. Jag vet inte om det finns något annat ställe där det finns så god mat? Jo kanske, men det är svårt att hitta. Vi fick vara bakis idag också. Tänk er att vara bakis och stoppa upp fingrarna i rumpan på 98 gosedjur? Hmmmm ... jag är glad att det är en ny dag i morgon.

Etiketter: , , ,

1 Comments:

Blogger Christian said...

"fingrarna i rumpan på ca 98 gosedjur" - det låter helt surrealistiskt! Tack för ett gott garv!

30 maj, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home