måndag, mars 24, 2008

Vara tillsammans

Jag har insett att jag gärna vill vara tillsammans. Ofta. Gärna. Med flera personer. Jag blir orolig efter kanske 1 timme när jag är själv. Denna helg har jag inte varit ensam en enda sekund... förrän nu. Vad gör jag då när jag blir ensam? Jo jag sätter mig här och skriver om det istället.

Jag pratade nyss med fru Frisk. Hon har varit i Sydafrika på ett skolutbyte. Hon hade massor att berätta. Jag lyssnade och sög i mig. Det var verkligen en häftig upplevelse och jag hade gärna fått rest med henne dit. Veckan efter åkte hon på semester till Venezuela. Kontrasterna mellan det urfattiga Afrika till lyxen i Venezuela var för stor så jag uppfattade det som att hon inte tyckte att det var så roligt att åka på semester direkt efter att ha umgåtts med de fattiga barnen. Mäktig upplevelse.

Själv är jag nöjd med min påskhelg. Det var ljuvligt att få vara hemma. Jag hade gärna fått vara hemma en dag till. Bara en liten ynka dag till. Hmmmm... I-landsproblem. Lyxproblem.

Apropå lyxproblem så förlorade jag 250 spänn på poker igår. Men jag vann en bakfylla som infann sig klockan 6 i morse. Jag hade gärna både vunnit 250 spänn och haft bakfylla. Tjii fick jag.

Etiketter: , ,