onsdag, april 02, 2008

Liten blir stor

Min lilla tjej fyller 15 år idag. Det känns konstigt. Nyss var hon liten och nu är hon stor. Hyfsat i alla fall. Och jag vet hur de kommande 15 åren kommer att vara. Det är tufft. Hon kommer att bli kär, lycklig, bli väldigt full, spy i en buske, ha sex, bli sårad i mängder, börja jobba, kanske flytta ihop, förmodligen flytta i sär, bli osams med kompisar, bli sams med kompisar,ta studenten, ta körkort... och tusentals andra saker. Usch vad jobbigt. Helt plötsligt känns det rätt bra att ha gjort allt det där, i alla fall allt det jobbiga. Det roliga kan jag sakna men det jobbiga saknar jag inte alls.

Förresten så sprang jag rakt in i en av de väldigt jobbiga sakerna häromdagen. Vi var väldigt duktiga på att ignorera varandra. Det finns väldigt få människor som jag tycker så extremt illa om. Jag antar att känslorna är ömsesidiga. Denna gång gick det över rätt snabbt, jag har inte ens drömt mardrömmar. Det innebär att jag växer som människa. Skönt!