söndag, juni 15, 2008

Dansk skalle

Jo då. Jag har en dansk skalle. Skallebank i alla fall. Det var länge sen jag drack så inihelvete mycket alkohol. Faktiskt. Du tror säkert inte på mig men så är det. Vi har besök av en dansk i helgen. Till i morgon bitti. Vi har druckit öl. På bankett. I fredags var jag på 40-årsfest. Jag drack en del då också och hade väldigt trevligt. Kul att träffa nya människor, åt god mat och hade kul. Idag är jag trött så att huvudet skriker åt mig att gå och lägga mig. Det gjorde jag också - på eftermiddagen så jag kan nog inte sova nu istället. Jag valde att sova istället för att klippa gräs. Så nu har jag ångest över det istället. Jävla hjärna att jobba emot mig hela tiden.

Det är ofantligt lätt att förstå danska - när man är full. Det är helvetiskt svårt att förstå den morgonen efter - när man är nykter. Vi pratar på engelska istället. Det är enklast så.

Vi var som sagt på bankett igår. Jag har aldrig i hela mitt liv dansat så mycket styrdans någonsin. De äldre danska herrarna var väldigt glada i att dansa - nära. Och pussa på kinden. Det kändes udda. Inte otrevligt men udda. Jag och Nettan hade oroat oss 100% i onödan över vårt klädval. Det gick tydligen alldeles utmärkt att komma i svarta urtvättade byxor och en gammal tunika med blommor på också. Vi konstaterade, nästan omedelbart efter att jag i stort sett trillade ut ur taxibussen, att vi helt klart hade felbedömt klädvalet. Nåväl, vi var i alla fall extremt snygga. Tur var väl det!

Det dunkar i den onda foten idag. Ska till ortopeden på onsdag, mycket passande.