onsdag, juni 11, 2008

...

Hit ska jag åka någon dag på min semester. Det kanske är någon som vill följa med?

Idag har jag städat vårt hus, i alla fall 2/3 av det. Jag har även lekt leken "pimp my guestroom", så gott det går utan så väldigt mycket pengar. Nu saknas det bara några tavlor på väggarna och kanske, bara kanske en blomma i fönstret så duger rummet åt vilken dansk 30-åring som helst. Det är en sån som ska bo där i helgen nämligen. Han har ju förvisso inte en aning om att det tills igår var ett riktigt skräprum och han hade med all säkerhet inte brytt sig särskilt om det. Problemet är bara att JAG vill att det ska vara fint. Rent och fint. Vi har inte riktigt samma krav min sambo och jag. Det är synd ibland. Det är jobbigt att ta hand om 185 kvadratmeter själv + trädgård med massor av ogräs och en konstant full tvättkorg (var fan kommer alla kläder ifrån?). Det är dock svårt att kräva att han ska hjälpa till när han sitter på ett flyg från Tyskland.

Just nu väntar jag på att maskinen ska bli färdig så att jag kan slänga in det i tumlaren.


Vilken otroligt tråkig onsdagkväll!