onsdag, juni 04, 2008

Ny månad, nytt liv?

Mitt nya liv har passerat gränsen för länge sen. Jag skulle ju för flera veckor sen börja med min cykelträning. Jag har verkligen inte givit mig tid till att ens börja med den. För jag vet helt ärligt inte när jag ska hinna. Tiden räcker inte till och då ställer jag mig frågan - vad gör jag om kvällarna egentligen? Kvällsrapporten för dagen gäller:

Mamma hälsade på som hastigast. Hon har inte varit här sen 1 februari då hon bor några mil bort, 18 mil närmare bestämt tror jag. Eller är det 20 kanske?

När åkte var jag på toaletten ett tag.

När det var färdigt lade jag in tvätt i maskinen.

När det var färdigt pratade jag med en kompis, som förresten lovade att ringa upp vilket hon inte gjort ännu och lär inte göra heller då klockan är sent slagen.

Efter det pratade jag med min syster.

Efter det satte jag mig vid datorn för att arbeta med vissa uppdrag som jag skjutit på i flera veckor.

Sen lagade jag mat till tonåringen som kom hem.

Pratade med min syster igen.

Vi åt.

Jag hängde tvätt.

Lade in en ny maskin. Då var klockan 21.14.

Fastnade framför tv.

Pratade med sambon som arbetat 14 timmars dag.

Nu har jag nyss hängt upp den sista maskinen med tvätt. Klockan är 23.52.

Jaaaa idag var kanske inget lysande exempel på tidsaspekten gällande cykling för jag hade verkligen kunnat hinna offra en halvtimme på det men jag är rätt trött när klockan är 21 på kvällen och inte alls särskilt sugen på att sätta mig på hojen och cykla en mil. Är det ok att känna så?