fredag, juni 06, 2008

Jo tack

Jo tack, idag har jag nästan fått sittsår i rumpan. På sin höjd har jag gått in och hämtat lite vatten. Jag har vältrat mig som en strandad knubbsäl på solsängen från 1976. Min är orange. L's är blå. Båda har stora vackra 70-talsblommor. Det hettar på ryggen och den omtalade latmasken verkar vilja bo kvar i mig hela dagen i morgon också. Jag har säkert rökt 20 cigg och ätit 3 mandelkubb. Och druckit kaffe. Sovit en stund. Läst en bok. Och vältrat mig. Och numera bor vi så förspänt att alla utomhuskonserter på restaurangen/klubben 150 meter bort kan avnjutas i vår egen trädgård. Ikväll har jag lyssnat på Nationalteatern. DET är inte illa pinkat. Jag fick t o m sjunga med i flera låtar. L skäms lite när jag gör så men det bjuder jag på. Jag applåderar gärna också. Då skäms han ännu mer. Fast min favoritlåt vet jag inte riktigt vad de gjorde av. Det lät för gräsligt. Hanna från Arlöv.

Igår firade vi sommarlovsmiddag i goda vänners lag. Jag lekte lite med tanken att även jag kan få njuta av ett sommarlov, om så ett väldigt kort sådant. Det vill säga endast 3 dagar men ändå ett litet lov. Det var mest därför jag vältrade mig i min vackra 70-tals solsäng idag. För att njuta av sommarlovet. Jag lyckades till 100 %.

Etiketter: , ,