onsdag, juli 09, 2008

Det bränner

Det bränner idag. Och svider. Och gör ont i magen. Smärtan. Jag är ledsen idag. Väldigt ledsen. Jag satt och läste mina inlägg här på bloggen från tidigare i år. Jag var så lycklig. Det jag skrev innebar lycka. Nu är allt borta. Finns inte mer. Den kanske kommer åter men inte i den här formen. Jag kommer att sakna den här formen väldigt. Jag gör det redan nu.

Det var jobbigt att skriva kontrakt. Jag vill ju verkligen inte. Kvinnan var väldigt vänlig. Hon böjde sig över skrivbordet, tittade på mig och sa med tryck i rösten och bestämdhet: "Jag vet att allt kommer att bli bra. Det kommer att bli bra så småningom". Hon har förmodligen upplevt något liknande scenario i sitt liv. Hon var väldigt bestämd. Det hjälper dock inte för att det är nu det gör ont. Idag. Inte sen. Jag har svårt att fokusera på något under längre tider. Jag har tittat på tv men jag ser inte vad det är. Jag har väldigt svårt att hålla tårarna borta. Det liksom krampar i bröstet. Ensam. Många vänner. Underbar familj. Men ensam.